mandag 13. april 2009

Har sett Stieg Larsson på Kino.

I kveld har eg vore på Kino.
For første gong på monge år faktisk.
Eg og syste mi var og såg:
Stieg Larssons 'Menn som hater kvinner'.
.......
Eg har ikkje lest noken av bøkene hans (endå).
So eg såg denne filmen med blandede følelser.
Trudde egentlig ikkje eg ville like den.
.......
Men DET GJORDE EG :)
Vart veldig overaska når filmen slutta, at den hadde vart i 2,5 time.
Ikkje ett sekunds dødtid.
.......
Og no har eg bestemt meg for at dei bøkene skal eg lese :)
Den som tåler å sjå litt grov vold og litt groteske scener,
bør gå å sjå filmen.
For at her er scener som rører litt i en, ja det er her nok av.
.......
Michael Nyqvist som Mikael Blomkvist,
og Noomi Rapace som Lisbet Salander spelte sinnsykt bra.
.......
So på tampen må vi ha litt vår :)
.......
12.april collage :)
13.april collage :)

Ha ei fin og vårlig veke :)

4 kommentarer:

  1. Jeg har lest boka men ikke sett filmen. Jeg kommer meg liksom aldri på kino, men burde vel ta meg sammen og gjøre det.

    Våren er kommet lenger hos dere enn her kan jeg konstatere. Auriklene mine har bare noen ynkelige bittesmå knopper ennå.
    Vi har ikke hatt det gode varme vårværet med sol på ordentlig ennå. Jeg lengter meg nesten syk nå!

    Ha en riktig god dag sammen med alle de vakre vårblomstene dine:)

    SvarSlett
  2. Nydelige vårbilder :-)
    Har du navn på de blomstene du har øverst til venstre på billedkavalkaden din?
    I Romsdalen, på vårt nye landssted kommer det opp slike i et gammelt igjengrodd bedd. Jeg trodde nesten det var ugress, men etter å ha sett bildene dine, skjønner jeg jo at det ikke er ugress :-)

    SvarSlett
  3. åå, så mye nydelig da!
    Deilig med sånne hagevandringer og hos deg har det jo virkelig kommet langt!

    SvarSlett
  4. Tusen takk for fine kommentarer :)
    Kjekt når noken likar det eg viser fram.
    Og Ingrid: Den planten heiter Lungeurt.
    Det er ikkje ett ugras, men det sprer seg som ett ugras.
    So min er planta i en del av hagen der den med fordel kan utkonkurrere skvallerkål feks.
    Hadde ikkje villa hatt den i beda mine.
    Men kvar er fin til sitt bruk heiter det :)

    SvarSlett