onsdag 22. april 2009

Det blomstrer over alt :)

No blomstrar det overalt i hagen.
Og eg nyt synet.

Eg har gjort unna vår'arbeidet' for no,
so det er berre kosehaging eg driv med :)

I ettermiddag fikk vi skikkelig varme,
og bra var det for morgonen i dag lova ikkje godt.

Når eg jobbar til kl. 17 som i dag er ettermiddagen kort.
Men vi naut den så lenge den varte :)

Også i dag vart det litt knipsing.
Må fange dei nydelige blomstrane :)


Eg har mykje fint som blomstrar no om våren.
Primulaer, Kubjeller, auriklar (som også er en primula),
Tusenfryd, Vårkjæreminne og Hageskrinneblomst.


So er det nydelig farge på mange av staudene som kjem opp no.

Nokre Astilber og silkepionen min har djupraude blad.
Purpurmjødurta har raudt mønster i blada.
Og Heucheraene har også flotte fargar på bladverket :)


Piå mi kom med en flott 'bukett' til meg,
en tusenfryd og en løvetann :)


3 kommentarer:

  1. Så flott bukett du har fått av jenta di. Det varmer godt med sånne små blomsterhilsener fra barna.
    Skal si det blomstrer flott i bedene dine. Det må være godt å ha gjort unna alt vårarbeidet - skulle ønske jeg kunne si det samme. Men selv om jeg ikke har gjort unna alt koser jeg meg med å titte, lukte og å være i hagen.

    SvarSlett
  2. Ååå, er auriklene i gang. Skulle gjerne vært vestover og sett på mine, men det blir ikke denne helga. Her er det nattefrost enda - skrapa bilvinduer i morges - og det er bare scilla, vårpryd og krokus som blomstrer. Fine de og!

    SvarSlett
  3. Ett vakkert syn!
    Nyt blomstringen og omgivelsene. :)

    SvarSlett