lørdag 2. mai 2009

Har fjerna løvetann i dag...

Sånn såg veien opp til huset ut inntil midt på dagen i dag.
Eg har tenkt og tenkt at no skal eg snart ta den..
Og i år skal det skje meg roundup, kvar gong noke stikk opp av grusen.
I heile fjor sommar brukte eg sånn der løvetannjern.
Og det er ett grusomt slit.
.......
Og sånn blir det når en mest tenker på det....
Det blir stort og nesten uoverkommelig.
Vel, i dag måtte det vekk, og roundup hadde eg ikkje...
So då vart det på den tyngste og minst langvarige metoden.
.......
Eg holdt på ei stund og ryggen sa frå at dette var ikkje godt.
Og det kjentes ut som skinnet inni handa løsna frå underlaget..
Det er svintungt å holde på med sånn løvetannjern.
Og beista av nokre løvetanntuer var enorme...
.......
Men for ei stakket stund er veien opp til huset løvetannfri og fantastisk flott :)
Det er deilig å stå å nyte synet etter endt arbeid :)

Sildrer - 'Saxifraga' og ei blåbærtue :)
So ønsker eg alle ei fortsatt fin helg
med dette hjertet av Primula veris 'red' :)


4 kommentarer:

  1. Hard jobbing må til for å bli kvitt de gjenstridige løvetennene, og det ser jammen fint ut etterpå.
    Det er en inmari god følelse å bli fri for dem.
    primulahjertet var nydelig:)

    God søndag til deg.

    SvarSlett
  2. Så fint det vart! Dr...arbeid, men det er jo godt når det er gjordt.
    Fortsatt god helg :)

    SvarSlett
  3. Hei
    Jeg fant deg på Moseplassen!
    ser at du også er hagegal (vi er jammen mange!) ser også at du har sommerfuglbusk. Jeg tror jeg har tatt livet av tre stykker, hva er det jeg gjør feil tro...hvordan lever dine og hva kan jeg gjøre for å få dette til?
    Jeg har ellers hundre roser, mange peoner og rhodondendron og har ikke problemer med NOE annet...
    Fin blog du har!
    Tone

    SvarSlett
  4. Kjekt at du likar bloggen min Tone :)
    Eg har min sommarfuglbusk i ei diger 'potte' - ca 75 liter kanskje.
    Har ikkje gjort noke anna spes enn å ha god drenering i botnen.
    Veit ikkje kas sort det er, for eg har fått den som rota stikling.
    Kanskje det finst sortar som er mindre herdige enn andre??
    Eg ser at naboen har 2 sortar, ein kvit (den må eg få meg ei grein av ;) ) og lilla som eg har. Dei er kjempegamle.
    Eg har ikkje so mange roser, men 3 av dei 4 eg har er stiklingar eg har fått røtter på sjøl :)

    Lykke til med ei eventell ny sommarfuglbusk :)

    SvarSlett